Google ADS kullanmanın avantajları
SEO şu anda arama sayfası sıralamalarını artırmak için en çok kullanılan yöntem olsa da, Google Ads, SERP’de (arama sonuçları sayfası) daha üst sıralarda yer almanın en hızlı yoludur.
Web siteniz yeterince trafik almıyorsa ve hızlı ve kolay bir çözüm istiyorsanız Google Ads kullanmayı tercih edebilirsiniz. Ancak her şeyden önce, bu iddianın bedelini ödemeye hazır olmalısınız.
Google Ads kullanmanın 7 Avantajı
Bir reklam bütçesine sahip şirketler, aralarından seçim yapabileceğiniz çeşitli taktiklere ve kanallara sahiptir. Google Ads, seçiminizi diğer seçeneklerden farklı kılabilecek birkaç temel avantaj sunar.
1) Hızlı bir şekilde fark edilin
SEO, web sitesi görünürlüğünü artırmanın ve daha fazla ziyaretçi çekmenin önemli bir yoludur. Ancak, ücretli reklamlardan daha yavaştır. Çoğu işletmenin, arama sıralamalarını artırmada ilerleme görmek için aylarca sürekli çalışması gerekir. Reklama bütçe ayırabilen bir şirket için bu sonuçları beklemek zor olabilir.
İnsanları web sitenize daha hızlı çekmeye başlamak istiyorsanız Google Ads’i tercih edebilirsiniz. Google Ads ile istediğiniz görünürlüğü ve sonuçları SEO’dan daha hızlı ve daha ucuza elde edebilirsiniz.
Ek olarak, Google Ads ile reklamınız genellikle organik sonuçların üzerinde görünür ve bazen resim içerebilir. Bu sayede reklamlarınız daha ilgi çekici olacak ve tıklanma oranı artacaktır.
2) Google’ın daha fazla erişimi var
Google, her gün 3,5 milyardan fazla arama sorgusu alıyor. Google’da reklam vermek, geniş bir kitleye ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.
Google Ads, arama sonuçları reklamlarıyla sınırlı değildir. Popüler Gmail ve YouTube dahil olmak üzere diğer Google platformlarında da reklam verebilirsiniz.
Tüm bu özellikler, Google Ads ile dünya çapında 1.000’den fazla İnternet kullanıcısına ulaşmanızı sağlar. Bu oran, diğer reklam platformlarının çoğundan elde edeceğiniz erişimden daha fazla erişim anlamına gelir.
3) Reklamları alaka düzeyine göre hedefleyebilirsiniz
Çok sayıda insana ulaşmak güzel bir şey ama reklamcılıkta en önemli şey doğru insanlara nasıl ulaşılacağını bilmek. Google Ads, web sitenize tıklamaları artırmak ve ürününüzü satın almak için tıklama olasılığı en yüksek olan kişilere göstermek için seçenekler sunar.
4) Reklamınız tıklandığında ödeme yaparsınız
Reklam, marka bilinirliği için gerekli ve faydalıdır. Ancak reklamcılıktaki amacınız insanların işletmeniz hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak değil, insanların markanızla etkileşime geçmesini sağlamaktır. Web sitenizi ziyaret etmek için bir reklamı tıklamak, bir reklamı görüntülemekten daha değerlidir.
5) Reklam bütçesini kolayca kontrol edebilirsiniz
Google Ads gibi ücretli bir pazarlama platformuna yatırım yaparak reklam bütçenize yatırım yaparken bütçeniz dahilinde kalabileceğinizi bilmelisiniz. Google Ads için minimum harcama yoktur, bu nedenle büyük reklam bütçeleri olmayan küçük işletmeler bile bu reklam platformunu kullanarak reklam verebilir.
Ayrıca Google Ads, maksimum günlük bütçenizi belirlemenize olanak tanır. Dolayısıyla, bu tutarı aştığınızda, Google reklam göstermeyi otomatik olarak durduracaktır. Reklam bütçenizi aşmadan planınıza sadık kalırsınız.
6) İlgili potansiyel müşterilere kolayca ulaşabilirsiniz
Web sitenize gelen tüm ziyaretçiler potansiyel müşterilerdir. Ancak çoğu, herhangi bir satın alma yapmadan ziyaretçi olarak kalacak.
Google Ads, web sitenizi daha önce ziyaret eden ziyaretçilerin markanızla yeniden etkileşim kurma olasılığını artırmak için reklamlar sunmanıza olanak tanıyan bir yeniden pazarlama stratejisi sunar. Ziyaretçilerin sitenizde ne yaptıkları, görüntüledikleri ürünler veya ziyaret ettikleri sayfalarla ilgili içeriklerle ilgili verileri vurgulayarak yeniden görünmelerini sağlar.
7) Stratejinizi gelişmiş analitik ile güçlendirebilirsiniz
Google Ads, PPC reklamlarınızda hangi eylemlerin işe yarayıp yaramadığını size göstermek için ayrıntılı istatistikler sağlayarak yararlı analizler sağlar. Bu, reklamlarınızı ve sonuçlarınızı zaman içinde sürekli olarak iyileştirme olanağı sağlar.